lauantai 19. toukokuuta 2012

Kevät

  Elän vuoden ihaninta aikaa. Ei ole vielä kesä ja kevät on vahvana läsnä. Hiirenkorvat, voikukat, ruoho - aah. Tämä kevät on erilainen, sillä saan laittaa elämäni ensimmäisiä oman lapsen lakkijaisia. Kieltämättä olen hieman leuhka: että tällaisesta mitättömyydestä on syntynyt ylioppilas. Rahapula varjostaa juhlien laittamista, mutta teen parhaani. Minun lapseni saa juhlansa, vaikka isä rahahanat sulkikin.
  Yritän estää mieltäni mustumasta. Kun vaan osaisin sulkea korvani ilkeiltä sanoilta. Olenhan minä niihin tottunut. Mutta ikinä ne eivät mene ohitseni satuttamatta. Alituinen väsymykseni lisää pahaa oloani. Onneksi aikaiset aamuherätykset loppuvat pian ja toivon mukaan saan elää haluamallani tavalla. Rahattomana, mutta oman mielen mukaan.

2 kommenttia:

  1. Onnea ensimmäisen ylioppilaan johdosta ja tsemppiä yo-juhlien laittamiseen! Kyllä asiat siitä sutviutuvat ajan myötä. Onneksi on KEVÄT!!!

    VastaaPoista
  2. Eksyin tänne lukemaan sattumalta. Onnea tosissaan ylioppilaasta ja toivottavasti elämä joskus löytää paremman suunnan. Pääsen ihan mustaan mielentilaasi, kun luen kirjoituksia.
    Kukaan ei ole ansainnut ilkeitä sanoja, ei ainakaan jatkuvalla syötöllä. Joskushan sammakoita itse kultakin suusta pääsee, mutta arvostustakin pitäisi löytyä. Toivon kaikkea hyvää sinne... :)

    VastaaPoista